Kirtan Kriya - Nobelprisvinnende GULL tips som gjør deg godt

Kirtan Kriya  

Når du leser om denne nobelprisvinnende hjernetrimmen og hva de 12 minuttene gir deg, er det som om det er for mye å fatte. 

Den gjør deg ung og vital, og reparerer ned til gennivå.

Gir deg en større hjerne, bedre hukommelse, mindre betennelser i kroppen. Du får følelsesmessig balanse, mental klarhet, redusert stress.

Den hjelper til med å frigjøre smertefulle minner, endrer hjernemønstre, hjelper til med å endre avhengighet og skape nye vaner.

 

Mantraet / rutinen / chantingen er en hel hjerne tilheling, a whole brain healing, som øker evnen for stresstoleranse i hjernen, og stimulerer 83 hormoner via tungen til systemet vårt.

 

Kirtan Kriya har vunnet nobelpris og  studien ble gjort av den svenske forskeren, Nobelprisvinneren Elisabeth Blackburn, som begynte å forske på yoga og meditasjon.

 

 

Forskerne gikk systematisk til verks, og resultatene fra Blackburn om Kirtan Kriya, viste  følgende positive effekt:

  1.  Reverserer minnetap og øker hukommelsen din (så mye at Alzheimer organisasjonen i USA lærer alle sine medlemmer denne øvelsen)
  2.  Øker energinivået
  3.  Forbedrer søvnkvaliteten
  4.  Oppregulerer ”positive gener”
  5.  Nedregulerer ”inflammatoriske gener” (som gir deg betennelse i kroppen)
  6.  Reduserer stress – både hos i pasienten og omsorgspersonen
  7.  Forbedrer psykisk og åndelig velvære
  8.  Aktiverer viktige anatomiske områder i hjernen (hjernen din blir faktisk større, se figur nedenfor)
  9.  Øker telomerase aktiviteten, ”det foryngende enzymet” som senker cellens aldring, med 43% (den største økningen noensinne registrert!)  
  10.  Ingen bivirkninger
  11.  Ingen særlig kostnader 

 

denne grundige artikkelen fra Rebekka Nøkling, kan du  lære metoden, samt lese og høre mer om de  banebrytende resultatene:

 

Her er noen korte stikkord om hvordan du gjør det

  • Sett deg godt til rette, gjerne i yoga positur🧘‍♀️
  • Klem først tommel mot pekefinger, så tommel mot langfinger, så tommel mot ringfinger, så tommel mot lillefinger.
  • Dette repeteres hele tiden med Mantra - SA TA NA MA.
    • SA pekefinger - TA langfinger - NA ringfinger - MA lillefinger. 
  • Først synger du høyt i 2 min.
  • Så hvisker du i 2 min.
  • Så synger du inni deg i 4 min.
  • Så hvisker du igjen i 2 min.
  • Og avslutter med å synge høyt igjen i 2 min.

 

 

Lydfiler 

På denne spotify lenken finner du lydfilen jeg bruker når jeg gjør Kirtan Kriya. 

Artisten heter Dev Suroop Kaur, og du finner henne også ved å klikke deg rett inn på YouTube.

 

Hun har laget Kirtan Kriya i 6, 12, 31 og 62 minutters versjoner, og jeg lytter til den på 12 minutter, fordi:

Klinisk forskning har vist at å trene Kirtan Kriya bare 12 minutter om dagen, kan forbedre kognisjon og aktivere deler av hjernen som er sentrale i hukommelsen.

 

Forøvrig finne Kriya-en i mange versjoner, så søk på Kirtan Kriya generelt på nett, om du finne ut mer. 

 

SaTaNaMa - hilsen,

Trine  ❤️

 

 

TIPS: En jevn meditasjonspraksis er noe av det beste vi kan gjøre for oss selv - og andre. Samtidig er det vanskelig å få prioritert det eller ha en struktur for meditasjonen sin.

Jeg kan hjelpe deg med dette, via meditasjonsportalen min Hjertestemmen. Der guider jeg deg jevnlig i nye meditasjoner, du kan være med live for felles utveksling og læring, og du kan velge dine favoritter etter behov, i et rikt bibliotek av guidinger. 

Kirtan Kriya som du leser om i artikkelen her, er fra Hjertestemmen.

 

TIPS 2: Ønsker du å få varsel ved nye artikler som denne, tips, inspirasjon og invitasjoner til nyheter, registrer deg her. Da får du samtidig velkomstgaver for personlig utvikling og egenledelse, som du kan ta i bruk med en gang. 

Close

50% ferdig

Legg inn navn og email så sender jeg deg gratis-tipsene!

Ved å legge inn navn og e-post samtykker du i å motta e-post fra Trine ukentlig med inspirasjon og tips som kan hjelpe deg til personlig utvikling. Du kan melde deg av når du vil ved å trykke unsubscribe.